Mijn Sint Bernard loopt al plassend door het hele huis

Ervaringen of vragen ivm. het gedrag of opvoeding van de St. Bernard

Mijn Sint Bernard loopt al plassend door het hele huis

Berichtdoor Marcia » 31 aug 2012 20:26

Ik heb een vraag over mijn 4 maanden oude reu. Ik ben een alleenstaande moeder en heb een autistische dochter van bijna drie. Na een hoop onderzoeken e.d. kreeg ik het advies een pup aan te schaffen, dit zou haar heel goed moeten helpen . De eerste drie dagen ging dit goed, ze waren dikke vrienden. Na die drie dagen begon het steeds minder te gaan en na een tijdje was mijn dochter doodsbang voor hem ( hij bleef bijten, wat ik ook deed) en zat de hele dag met opgetrokken benen op de bank. Ja, dit was ook niet de bedoeling. Ik heb besloten om de hond voor een tijdje op een zorgboerderij te plaatsen totdat hij uit zijn "bijt-periode" zou zijn en dan zou hij weer terugkomen. Drie weken geleden ben ik na lang aandringen eindelijk een keer op die zogenaamde zorgboerderij geweest en ik schok mij kapot. Mijn hond was mager, zat de hele dag samen met 4 andere honden opgesloten in een schuur in hun eigen ontlasting en moest bijna vechten voor zijn eten (als ze dat al kregen). Vorig weekend heb ik hem 1 dag meegenomen en ben de hele dag met hem bezig geweest. Borstelen, leren zitten, volgen, noem maar op. Toen hij naar de boerderij ging kon hij dit trouwens al en was hij ook zindelijk. Nu heb ik hem weer opgehaald voor 4 dagen om te kijken hoe dit met mijn dochter gaat en dat gaat heel erg goed, ze waren gelijk weer dikke vriendjes en ze zijn de hele dag aan het knuffelen. Maar goed, nu is hij dus niet meer zindelijk. Gekker nog, hij loopt al plassend door de hele woning heen. 's nachts geeft hij het aan als hij naar buiten wil maar overdag's doet hij het maar gewoon. Ik ga om de vier uur met hem lopen om hem weer opnieuw te trainen en zindelijk te maken maar toch doet hij dit. Wat ik gehoord heb is dat hij als hij dan weleens binnen mocht zitten op die boerderij, hij soms wel een hele dag en nacht alleen werd gelaten en dan gestraft werd omdat hij zijn behoefte had gedaan in huis. Nou is mijn vraag dus of dit plassend door het huis lopen komt omdat hij erg bang is of kan het een teken van dominantie zijn? Verder is hij ontzettend lief en mijn dochter kan alles bij hem doen en om hem heen hangen en hij vind echt alles best en het is een supervrolijke hond. Ik breng hem ook niet meer terug en als ik dit geweten had dan had ik hem daar ook never npooit naartoe gebracht. Ik heb mij ook de hele tijd dat hij weg was rot gevoeld en nu ik dit weet voel ik mij ook enorm schuldig en heb vreselijke spijt. Hij blijft nu lekker bij ons waar hij goed verzorgd wordt en we zijn supergek op hem. Het is een erg lang verhaal, korter wist ik het niet te maken en ik moest ook wel even mijn ei kwijt en ik hoop er via jullie achter te komen wat er met mijn hond aan de hand is. Alvast bedankt.
Marcia
Snoezig pupje
Snoezig pupje

Re: Mijn Sint Bernard loopt al plassend door het hele huis

Berichtdoor Hilje » 03 sep 2012 08:13

Wat een vreselijk verhaal ,hier word ik net al jij heel verdrietig van . :(

Het gedrag van je pup heeft niets met dominatie te maken,maar met een trauma.
Hier is een zeer zorgvuldige aanpak nodig om jullie pup weer goed in z'n velletje te krijgen zodat hij op kan groeien tot een fijne hond.

Ik stuur je een PB
Afbeelding
Hilje
Moderator

Berichtdoor adrie » 03 sep 2012 14:41

Wat een vreselijke verhaal, maar goed dat jullie hem heel snel terug hebben en hem goede leven gaat bieden.
Urineren door het huis komt zeker door trauma. Aangezien hij al wat zindelijk kan zijn.

Getreumatiseerde honden moeten met zeer voorzichtige aanpak aangepakt worden. Dit is om te zorgen dat het niet gaan verergeren.
Houd wel rekening meet dat trauma niet zomaar kan verdwijnen bij de honden, ze dragen letterlijk heel hun leven mee. Met juiste begeleiding kun je heel plezierige leven krijgen met je hond.

Groetjes Adrie
Motto: Dieren hebben recht op een leven.
* Zonder angst en ellende
*Zonder pijn, trauma en ziekte
* Zonder honger en dorst
* Met vrijheid om hun normale gedrag te vertonen
Afbeelding
adrie
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor Marcia » 04 sep 2012 01:30

Helaas hebben ze hem vanavond na een hoop dreigementen en een aangifte tegen mij (eerste keer in mijn leven), met een hoop stampij en geschreeuw meegesleurd naar de zogenaamde zorgboerderij. Niet gevraagd hoe het met hem is gegaan, of hij al had gegeten, helemaal niks... De dagen dat hij hier was stipt om de vier uur met hem naar buiten gegaan om hem weer zindelijk te krijgen, twee dagen naar het bos geweest en twee dagen naar de hei om hem weer te leren wat hij allemaal al wist toen hij wegging maar weer helemaal kwijt was toen hij terugkwam, maar helaas... Het is me wel weer gelukt maar het zal niet voor lange tijd zijn. Ook kreeg ik een paar keer de vraag of hij niet veel te dun was... Tsja... En nu nog kijken wat ik morgenochtend ga zeggen als ik dat vrolijke koppie van mijn dochter zie vertrekken terwijl ze naar d'r nu al beste vriendje aan het zoeken is en erachter komt dat hij gewoon verdwenen is terwijl ze lag te slapen...

Je probeert voor allebei je best te doen en te vechten omdat je ze allebei het beste gunt, maar helaas kan je hier dus blijkbaar gewoon voor gestraft worden. Heb er geen woorden voor, alleen een hoop verdriet en een ontroostbaar kind want zij zal m nog het meest missen. Zag haar in een paar dagen helemaal opbloeien en heeft voordat hij terugkwam nog nooit wat gezegd. Toen ze hem weer voor het eerst zag riep ze zijn naam, ik wist niet wat ik hoorde, haar eerste woordje. In de dagen erna nog twee woordjes, begon te dansen als er muziek op stond (ook nog nooit gebeurd) en was een totaal ander kind. Dit heb ik nog geprobeerd uit te leggen voordat ze hem meetrokken maar dit deed ze ook niks.. Moest mijn mond houden anders zouden we de hond al helemaal nooit meer terugzien.

Heb uit woede nog wel even geroepen dat ze maar erg gelukkig mogen worden met de honden en dat ze zichzelf ooit nog weleens tegenkomen, maar ja... Het heeft gewoon geen zin gehad.

Zij hebben hun hond weer terug, voor de heb.. Wij zijn onze huisgenoot en knuffel kwijt en erger nog, mijn dochter is haar vriendje kwijt die zeker weten in een paar weken meer voor elkaar had gekregen dan al die psychologen, logopedisten en noem maar op waar ze nu waarschijnlijk de komende jaren wel mee aan de gang moet.
Marcia
Snoezig pupje
Snoezig pupje

Berichtdoor sterretje » 04 sep 2012 07:59

Beste Marcia
Dat begrijp ik niet helemaal , dat het mogelijk is
Jij bent toch eigenaar van de hond , en als je hem terug wilt , hebben ze daar toch niets tegen in te brengen , kun je de politie niet inschakelen ? Misschien dreigen ze wel tegen je , maar hebben ze geen poot om op te staan Ze maken je bang en je staat alleen er voor . zo zie ik dat en ze hebben je overrompelt
En anders is er de dierenbescherming nog of een andere instantie
Als je het mij vraagt , moet jij in de aanval gaan , En je hebt toch de papieren hoop ik
Is er niemand die je kan bij staan ? Het moet dus net andersom jij moet in de aanval snap je?
Niet op de kop laten zitten Ik denk dat je in je recht staat Of doe het verhaal in een plaatselijk blad aan een journalist
Sjoerdje
sterretje
Slungelige Puber
Slungelige Puber

Berichtdoor zwitsersheim » 04 sep 2012 09:12

Hallo Marcia,

Teneerste ben jij de eigenaar van de hond,en ik snap niet dat je de hond uberhaut hebt meegegeven.
Dit zou iets voor mij zijn,dan zullen ze toch spijt van krijgen,dat ze mij ooit zijn tegengekomen.
En zeer zeker dat er nog een klein kind er tussen zit,die helemaal van het hondje houdt.
Ik heb 6.5 jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt,met een teef van 16 mnd.
De 1e eigenaar deed de hond weg,zonder mij als fokker in te lichten,kreeg sávonds om 11 uur een telefoontje,ja ik heb die hond ik wil de stamboom en ik wil haar laten dekken.
Ik zei dat dacht ik toch van niet,die mensen hadden toen een koopovereenkomst getekend en zijn die niet naar gekomen.Hij gooide met allerlei dreigementen om me oren,nou zei ik daar wordt ik niet warm of koud van,ik zei ik wil die hond binnen 24 uur terug hebben,anders dan zal ik eens gaan dreigen en met enkele mannetjes langskomen en hij gooide de telefoon neer,nou en daar heb ik helemaal een hekel aan,dat noemen ze gebrek aan woorden,dus ik in de telefoon gekeken,en de nummer opgeschreven.
S'nachts kregen we een telefoontje dat ze was weggelopen en was gedekt(dus hij kreeg het warm onder zijn voeten),dus wij s'nachts de politie de dierenbescherming gebelt en alles heb ik toen in aktie gezet.
De volgende dag kreeg ik een telefoontje dat er een sint bernard was gevonden en die ze vast hadden gebonden,aan een aanhanger.
Dus ik in de auto de politie was ook onderweg naar de plek,waar ze zou zijn,bij Hoogeveen.
Daar aangekomen,zat ze daar,ik riep haar naam ze keek wel maar dacht hmmm zal wel,dus ik helemaal uit me bol en ja hoor,ze was door de dolle heen en ze nam heel de aanhanger mee.Ik had de chiplezer meegenomen en haar chipnummer gecontroleert en ze bleek Chanel te zijn,ze sprong in de auto,en toen zag ik dat ze loops was,dus ik meteen naar de dierenarts en een spuit laten geven,voor eventuele zwangerschap te beeindigen.
Ik heb toen bij de politie een aanklacht ingediend tegen die broodfokker,die 5 tal verschillende rassen hadden,en ze hebben alle honden in beslag genomen,wegens ondervoeding,onderhoud enz.
En ook tegen de 1e eigenaar,heb ik toen een civiele rechtzaak van gemaakt en hebben alle kosten die er zijn gemaakt mij moeten terug betalen.
Ik zou met enkele mensen,zeker omdat je er dan niet alleen voorstaat,per direct de hond terug gaan halen,en een aanklacht indienen bij de politie,dat hun de hond,onder bedreiging mee hebben genomen,en eventuele foto's of mijn part met je buren naar de politie gaan dat je kunt bewijzen dat de hond van jou is,of een stamboom met registratiebewijs.En ik weet niet,ofdat ze in je huis zijn gekomen zonder toestemming van je,dan kun je daar bij de politie ook een aanklacht voor indienen,als huisvredebreuk,zo mogen niet zomaar je huis binnenkomen,zonder jou toestemming,en de hond meenemen,en dat valt weer onder diefstal.
Ik liet het er niet bij zitten,ze mogen bij mij alles meenemen,maar ze blijven van mijn honden af,dan zullen ze toch eerst langs mij moeten.
Het zal niet meevallen,maar ik zou toch me stoute schoenen aantrekken en gaan voor je hond.
Als ik het zo lees,vreet dit hele situatie enorm aan je.

Heeeeeeeeeeeeeel veel succes.

Francoise
zwitsersheim
Lompe Loebas
Lompe Loebas

Berichtdoor Hilje » 04 sep 2012 09:32

Sorry Marcia ,ik begrijp geen hout van dit verhaal. :(

Ben je nu wel of geen eigenaar van de pup?
Heb je papieren,koopkontract of een entingsboekje of bewijs dat je betaald hebt?

Zoja ,dan kun je maatregelen nemen en sta je in je recht.

Zo nee ,dan mag de rechtmatige eigenaar met de hond doen wat ie wil helaas.

Wat zegt de fokker van dit verhaal (mits je hem van een fokker hebt en niet via Marktplaats ofzo)

Een goede fokker helpt je natuurlijk ,in het belang van de pup en van jullie :wink:

Ik hoop voor iedereen en vooral voor de pup dat dit goed gaat komen.
Afbeelding
Hilje
Moderator

Berichtdoor zwitsersheim » 04 sep 2012 09:41

Ja net wat Hilje zegt,ben je eigenaar van de hond.
Ik denk ofdat de hond van een fokker komt of van marktplaats die mensen kunnen misschien ook wel bewijzen dat zij de hond bij hun heeft gekocht.En er zijn ook zat fokkers die hun handen er vanaf trekken,en denken toe maar.
En een fokker zal je echt wel meehelpen in deze situatie,tenminste ik wel.
Want ik hou zelf niet van dat er met een jonge hond gezeult wordt.

Francoise
zwitsersheim
Lompe Loebas
Lompe Loebas

Berichtdoor Karin » 04 sep 2012 09:55

FF in alle redelijkheid, Je hebt een hond, Je doet de hond weg, geeft zelf aan dat je er pas na aandringen langs bent geweest, normaliter als je voornemens bent de hond weer terug te nemen, zou ik zeggen dat je dan de moeite neemt om juist op neutrale grond je dochter en de hond aan elkaar te laten wennen en een band op te bouwen. Okee niet gebeurt, totdat je hem ziet en besluit hem "mee " te nemen. Hoe komt zoiets tot stand dan ! Die mensen hebben een zorgboerderij, die kennen jou situatie. rekeninghoudend met de leeftijd van de pup kan het zijn dat hij in een groeifase zit, en dan ogen ze mager en sluggelig. Is de situatie echt zoals je hem voorspiegeld dan zijn er tallose instanties die hier wel opduiken !

Ik hoop van harte dat het goedkomt begrijp me niet verkeerd, Maar ik ken autisme van heel dichtbij.... Hoe kom je er dan op om een Sint Bernard in huis te halen, ze zijn geweldig, maar toch veel te groot en onbehouden. En als deze dan nu een trauma heeft, zorg dat hij goed terecht komt en haal een geschikte hond in huis voor je dochter, een waar ze zelf mee kan gaan wandelen, en hond die je kunt koppelen. Mijn vriending heeft heel specifiek een hond uit een nest laten uitzoeken die nu aan haar autistische dochter gekoppeld is en die combie werkt perfect, er zijn mensen die je hierbij kunnen helpen. Ik heb gezien hoe de hond haar uit haar isolement haalde, en het is inderdaad geweldig.

Wens je erg veel succes met deze situatie. Eerlijk gezegt wens ik je hond heel veel succes met deze situatie, en je dochter !
Groetjes Karin
Afbeelding
Karin
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor zwitsersheim » 04 sep 2012 11:28

Hoi,

3 jaar geleden heeft een gezin ook met een autisme kind een pup gekocht bij mij.
En het gaat perfect,ze zijn vanaf begin een team,hond en kind,dat kind is nu 5 jaar en is helemaal veranderd in alles.
En zo zijn meerdere pups bij gezinnen terecht gekomen met kinderen die een probleem hebben,en ze hebben allemaal baat bij gehad.
Het is ook de opvoeding van de baas.
Ik heb veel liever zo'n hond bij een gezin,dan een hondje die als een pingpongbal door het hele huis gaat.
En ja dat een pup zijn tandjes laat voelen,daar kan een pup ook niks aan doen,is meer het speelgedrag,maar dat kun je weer afleren.
Maar ik vindt wel,als dit een kastje naar het hoek spel wordt,zoek een goede huis voor hem,hoeft in zijn jonge leven,niet een getouwgetrek worden,daar heeft hij ook niet omgevragen.

Francoise
zwitsersheim
Lompe Loebas
Lompe Loebas

Berichtdoor ingrid » 04 sep 2012 12:28

arme hond :(

Meer ga ik er niet over zeggen.

Gr,Ingrid
Afbeelding
ingrid
Lompe Loebas
Lompe Loebas

Berichtdoor minnie » 04 sep 2012 13:02

nu wil ik de eerste die hier èèn van mijn honden of pleeghonden komt buitenhalen wel eens tegenkomen :D

ik snap het niet ! Als de hond op jouw naam staat (chip) dan dien je toch klacht in voor diefstal ... en waarom hem meegeven ? laat ze stampen en schreeuwen maar mijn honden gaan met niemand mee zolang ik het zelf niet goedvind :boos:

Ik vind dit heel spijtig voor de hond, die is al getraumatiseerd in zijn pup-jaren, krijg dit nog maar eens goed :|

Maar nogmaals ik snap het niet, eens zeg je dat het jouw hond is en dan schrijf je "ze hebben HUN hond terug" van wie is die pup nu eigenlijk ? En mag ik vragen om te stoppen van hem heen en weer te trekken, is voor niemand goed en zeker voor de pup niet :help:

Ja sorry maar ik wordt hier zo boos van :uhh:
Afbeelding
minnie
Lompe Loebas
Lompe Loebas

Berichtdoor Karin » 04 sep 2012 13:04

Ja Francoise, maar als mensen bij jou komen kan jij ze vertellen hoe de ouder honden in elkaar zitten, en dat zelfs tot op diverse generaties terug. Jij weet wat je fokt en begeleid mensen daarin. Als fokker ben je ook in staat om met een paar weken te kunnen aangeven welke pup wel en niet geschikt zou kunnen zijn voor zo'n gezin. Je staat er als er vragen zijn, je bied raad als er zich problemen voordoen. Ieder mens weet dat die puppytandjes scherp en gemeen zijn, maar dan moet je gaan opvoeden, niet wegbrengen!

Hier is iemand gewoon vergeten z'n huiswerk te doen. sorry hoor, maar ik......... :boos:
Groetjes Karin
Afbeelding
Karin
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor saskia » 04 sep 2012 21:14

Zorgboerderij???? :shock:

"Ik heb besloten om de hond voor een tijdje op een zorgboerderij te plaatsen totdat hij uit zijn "bijt-periode" zou zijn en dan zou hij weer terugkomen."|

"Drie weken geleden ben ik na lang aandringen eindelijk een keer op die zogenaamde zorgboerderij geweest en ik schok mij kapot. Mijn hond was mager, zat de hele dag samen met 4 andere honden opgesloten in een schuur in hun eigen ontlasting en moest bijna vechten voor zijn eten (als ze dat al kregen). "

Wat is dat dan voor Zorgboerderij???? :roll:
:?

Als men daar zo met hun dieren omgaat?
:boos:
Groetjes, Saskia.

Mijn motto: "Beter verwend, dan verwaarloosd"

Afbeelding
saskia
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor Hilje » 05 sep 2012 06:05